Rozpocznij swoją przygodę z tworzeniem gier!

17- 18 czerwca 2023

WSPA, Bursaki 12, 20-150 Lublin

Sobota 17.06

09:00
Otwarcie rejestracji
10:00-10:30
Przywitanie!
10:30-11:00
Start w gamedev – jak wystartować / ścieżki kariery w branży gier

Jak zdobyć pracę w branży gier, na co zwrócić uwagę, jaką specjalizację wybrać? jakie umiejętności są potrzebne, jak przygotować się do rozmowy? Podczas tej prezentacji uzyskasz wiele cennych informacji o realiach pracy w branży gier.

Jacek Wyszyński

Pyramid Games

(Sponsor strategiczny)

11:00-11:30
Otwieranie własnego studia – czyli to o czym nie wiedziałeś

Masz pomysł na grę – to świetnie!
A wiesz kogo będziesz potrzebować do pomocy? Wiesz gdzie będziecie się komunikować? Lub w jaki sposób będziecie współdzielić prace i projekt?
To jeszcze nic, a na dobrą sprawę jeszcze nie zacząłeś tworzyć gry…!

Patryk Gałach

Reality Unit

(Sponsor strategiczny)

11:30-12:00
Przerwa kawowa
12:00-12:30
Pitch – albo jak gadać z wydawcą

Jak pitchować swoją grę do wydawcy? Na co zwrócić uwagę oraz czego się wystrzegać opowie… sam wydawca. Na przykładach z życia wziętych pokazane podczas prelekcji zostanie, jak przygotować dobry i treściwy pitch, a także zostanie udzielona odpowiedź na najważniejsze pytanie: “A po co mnie to właściwie?”

Łukasz Kostka

Feardemic

12:30-13:00
Jak wydać grę na platformie Steam?

Strona produktu, ceny regionalne, certyfikacja builda, klasyfikacja wiekowa… i wiele innych tajemniczych zagadnień, które dzielą grę początkującego niezależnego twórcy od zostania komercyjnym produktem. Podczas prelekcji “odczarujemy” te i inne tematy, omawiając na przykładach proces wydania gry na platformie Steam.

Bartosz Idzikowski

Black Eye Games

13:00-13:30
W piwnicy dalej powstają hity od solo developerów

Case study udanych premier niezależnych indie developerów

Jakub Bałuszek-Sobolewski

Indie Games Starter

13:30-13:45
Przerwa
13:45-14:15
Weź mi to wymyśl – różne oblicza designu

Oczekiwania vs. rzeczywistość w pracy game designera. Kim tak naprawdę jest game designer, czym się zajmuje i z jakimi trudnościami spotyka się każdego dnia? Dlaczego nie każdy, kto określa się mianem designera, faktycznie nim jest i wiele, wiele innych aspektów tej branży od strony kuchni, bez słodzenia i kolorowania.

Jacek Bącik

Pyramid Games

14:15-14:45
Gamedev od strony artysty

Gra to nie tylko kod, ale też i wygląd, który definiuje grę i rzutuje na jej rozpoznawalność. Poznaj jak gamedev wygląda od strony wizualnej oraz jak różni artyści o różnych skillsetach mogą pozytywnie wpłynąć na twój projekt.

Karolina Twardosz

Azure Mountain

14:45-15:00
Przerwa
15:00-15:30
Customowy rendering w Unity

Retrospekcja dlaczego warto i no co uważać przy pisaniu własnego Scriptable Render Pipeline.

Bartłomiej Gadzała
15:30-16:00
Renderujemy środowisko szybkooo!

Na przykładzie paru zagadnień takich jak woda, teren, niebo – omówię różne techniki które pozwalają w bardzo efektywny sposób osiągnąć ciekawe efekty. Od wysokopoziomowego konceptu po niuansy GPU i shaderów.

Kamil Nowakowski

Viking Potatoes

16:00-16:15
Gra konferencyjna – zadanie specjalne

Warsztaty 17.06

12:00-16:00
Programowanie gier w Unity

Poznaj podstawy tworzenia gier wykorzystując silnik jakim jest Unity. Na tym warsztacie dowiesz się jak zaprogramować mechaniki gry, jak rozwijać swoje umiejętności, a także porozmawiamy o przydatnych stronach, które przydadzą się podczas przygody z tworzeniem gier.

Hubert Mielnik

Black Eye Games

12:00-16:00
Trim sheet i assety modularne.

Technika wykorzystująca tekstury trim sheet umożliwia optymalne wykorzystanie tekstur, przyspiesza proces tworzenia i ułatwia tworzenie assetów modularnych w produkcji gier komputerowych.
Podczas warsztatu uczestnicy będą mieli okazję zgłębić koncepcję trim sheetów i nauczyć się ich efektywnego tworzenia. Prowadzący zaprezentuje techniki projektowania tekstur, które można zastosować do tworzenia wielu assetów wykorzystujących tylko jeden materiał.
Podczas warsztatu zostanie użyte oprogamowanie Blender i Substance Painter.

Wojciech Miedziocha

Poligon Studio

12:00-16:00
Od pomysłu do prototypu – warsztaty z projektowania gier

Ilu designerów potrzeba do stworzenia gry? Jakie pomysły są kreatywne? Ile czasu potrzeba, aby stworzyć grę? Ile pomysłów trzeba wyrzucić, żeby znaleźć ten dobry? Na te i wiele innych pytań odpowiemy sobie podczas przyglądania się powstawaniu gier, w tym metodom i narzędziom przydatnym przy projektowaniu.

Daniel Legut

Niedziela 18.06

09:00
Otwarcie przestrzeni
10:00-11:30
Głębia tektury, a szerokość ekranu oraz dwa słowa o elegancji w game designie.

Czy dodanie dodatkowych 50 rodzajów mieczy, do gry uczyni ją ciekawszą? Dlaczego twórcy gier komputerowych robią to częściej niż projektanci planszówek? I czego możemy się wzajemnie od siebie nauczyć? O tym, oraz o wielu innych podobieństwach (i różnicach), w projektowaniu na stoły i ekrany od twórcy tych pierwszych i miłośnika obu rodzajów gier.

Adam Kwapiński
10:30-11:00
Róbcie planszówki, czyli sekrety tektury

Ile RAMu ma gracz? Jaką rozdzielczość ma stół? Ilu znaczków pocztowych wymaga patch? Opowiem o tym czemu każda osoba tworząca gry powinna zrobić planszówkę i jak się za to zabrać.

Michał “Gołąb” Gołębiowski
11:00-11:15
Przerwa kawowa
11:15-11:45
Tworzenie assetów do gier top-down 2D na przykładznie Factorio

Na prelekcji wyjaśniony będzie workflow stosowany przez Wube Software, tworzenia płaskich spritetów, przy użyciu oprogramowania do grafiki 3D. Opracowane będą również zalety gier 2D, a także ich limitacje, oraz sposoby jak sobie z nimi radzić.

Jerzy Górski

Wube Software

11:45-12:15
Recykling w gamedevie. Czy dam radę przekształcić klapę w umiarkowany sukces

Czy można założyć studio bez budżetu?
Czy jesteśmy w stanie uczyć się na błędach? I czy nasza pierwsza gra musi być sukcesem? Czym jest sukces?

Sylwester Osik
12:15-12:45
Przerwa
12:45-13:15
Po co nam kategorie gier?

Dla usprawnienia komunikacji w GameDevie? Raczej tak. Dla ułatwienia graczom dotarcia do ich ulubionych rodzajów gier? Zapewne. Żeby pecetowcy i konsolowcy mieli się o co kłócić? Bez dwóch zdań! Czy są jeszcze jakieś powody? Tym zajmiemy się w naszym wystąpieniu. Przyjrzymy się ogólnej koncepcji podziałów oraz kategoryzowaniu gier w kontekście GameDevu i rynku. Przedstawimy rolę, którą pełnią tagi i zastanowimy się nad alternatywnymi formami komunikowania głównych charakterystyk gier graczom, twórcom i badaczom.

Igor Kwasigroch i Michał Pędziwiatr

Koło Naukowe Twórców Gier GameDec 

13:15-13:45
Dlaczego warto jeździć na konferencje?

Spotkania branżowe, meetupy, wykłady, gamejamy – to wszystko można by nazwać konferencją. Co się na nich odbywa? Dlaczego warto się na nich pojawiać?

Sebastian "Sepci0" Szczepański

Koło Naukowe Twórców Gier Polygon

13:45-14:30
Podsumowanie pierwszej edycji LubGame Conference!

Nagrody z gry konferencyjnej

Organizator

Współorganizator

Patronat honorowy

Patronat medialny

Sponsorzy strategiczni

Sponsorzy

Partnerzy

Masz pytanie?

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat konferencji lub chcesz o coś dopytać? A może po prostu zadać kilka pytań?
Możesz się z nami skontaktować korzystając z tego formularza!