Rozpocznij swoją przygodę z tworzeniem gier!
25-26 maja 2024
WSPA, Bursaki 12, 20-150 Lublin
Agenda
Sobota 25.05
09:00
Otwarcie rejestracji
10:00-10:30
Przywitanie!
10:30-11:10
From Lublin to Mars: Implementacja trybu kooperacji online na silniku Unity na przykładzie gry Occupy Mars
Podczas tej prezentacji opowiemy pokrótce historię powstania gry: “Occupy Mars: The Game”. Od pomysłu, przez wieloletni etap produkcji, po wydanie w trybie wczesnego dostępu, a następnie dalszy rozwój razem ze społecznością graczy. Następnie Michał opowie o architekturze sytemu OpenCoOp i naszym podejściu do stworzenia rozgrywki wieloosobowej na silniku Unity.
Michał Migryt
Jacek Wyszyński
Pyramid Games
(Sponsor strategiczny)
11:10-11:40
Markerless motion capture
W prezentacji opowiadamy o naszym systemie do markerless motion capture, do działania którego są potrzebne tylko 4 telefony z Androidem. Bez green screenów, bez kostiumów – tylko i wyłącznie telefony i internet.
Gennadii Semenyshyn
Sport Vision Technology
(Sponsor)
11:40-12:10
Przerwa kawowa5>
12:10-12:40
Startując w Gamedev: Mapa Drogi do Twojej Pierwszej Pracy
Odkryj wskazówki i kroki niezbędne do rozpoczęcia kariery w gamedevie. Ta prelekcja pomoże Ci zbudować portfolio, ulepszyć CV, nauczy budować kontakty oraz znaleźć pomoc i materiały potrzebne do osiągnięcia twoich celów.
Adam Kruk
WorkPlays
(Sponsor)
12:40-13:10
Rozmowa o pracę: na co patrzy rekruter?
Nieważne czy jesteś weteranem gamedevu czy dopiero wchodzisz do branży – proces rekrutacyjny to często istne pole minowe. Sito, które służy nie tylko wybraniu najlepszych kandydatów, ale też odsianiu niezdecydowanych, niepewnych swoich umiejętności… i “zgniłych jabłek”. Podczas prelekcji dowiecie się, czego się spodziewać podczas rekrutacji, jak nie wejść na minę i na czym skupiać się na różnych etapach kariery.
Bartosz Idzikowski
13:10-13:25
Przerwa kawowa5>
13:25-13:55
Twój początek w branży, czyli jak robić gry przed 18
Jesteś młody i interesujesz się tworzeniem gier? Nie wiesz skąd najefektywniej możesz się uczyć? Ani jak przed 18 ubiegać się o pracę w Game Devie? Jak nie porzucać projektów dopiero się ucząc? Cóż, opowiem jak ja to zrobiłem.
Mikołaj Matyjasek
13:55-14:25
Work smart not hard – optymalne metody pracy w małym studiu gamedevowym.
Działamy w mikro skali jako studio gamedevowe Sleepwalking Potatoes. Opowiem o tym jakie praktyki nam się sprawdzają a czego należy unikać żeby osiągać najlepsze wyniki w podobnych warunkach.
Wojciech Witowski
14:25-14:40
Przerwa
14:40-15:10
Budowanie fundamentów: organizacja pracy w projektowaniu gier
W trakcie prezentacji omówimy kluczowe aspekty zarządzania projektem przy tworzeniu pierwszej gry. Dowiesz się, jak wykorzystać narzędzia takie jak Jira, Trello oraz Excel do planowania, śledzenia postępów i zarządzania zadaniami w sposób efektywny. Przyjrzymy się praktycznym strategiom organizacyjnym, które pomagają skutecznie zrealizować twój pierwszy projekt.
Adrianna Wrońska
15:10-15:40
Podstawy marketingu, PR i budowania relacji z mediami
Czy istnieje jeden uniwersalny sposób, aby gra zdobyła popularność w mediach? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w ciągu 30-minutowej prelekcji wprowadzającej w tajniki PR, marketingu oraz sposobów budowania relacji z mediami branżowymi.
Bartosz Królikowski
15:40-15:55
Przerwa
15:55-16:25
Jak NIE robić zwiastunów do gier – porady praktyka
Zwiastun to wizytówka każdej gry – pierwsza linia ataku, bo to właśnie na trailer najpierw spoglądają użytkownicy Steama, wchodząc na kartę produktu. Przygotowanie angażującego wideo, to nie jest jednak prosta sprawa, a wielu niezależnych deweloperów popełnia dużo błędów przy jego realizacji. Podczas prelekcji przyjrzymy się im i odpowiemy sobie na pytanie: “Jak NIE robić zwiastunów”, opierając się na konkretnych przykładach.
Łukasz Kostka
16:25-16:55
GameDev was nie chce
Masowe zwolnienia, rekrutacyjny zastój, związki zawodowe, skasowane projekty, wypalenie, depresja, alkoholizm, indieapokalipsa… Mateusz Witczak opowie o ponurym miejscu, w którym znajduje się dziś branża gier. Następnie zaś spróbuje Was przekonać, byście jednak stali się jej częścią.
Mateusz Witczak
16:55-17:10
Gra konferencyjna – zadanie specjalne
Warsztaty 25.05
12:00-15:00
Warsztat z silnikiem Godot!
Konkrety: Przedstawimy się sobie. Pochylimy się nad projektowaniem gier 2D. Będziemy krok po kroku tworzyć wybrany projekt. Spojrzymy szerzej na to ciekawsze funkcjonalności silnika. Zasypiemy się konkretami i na koniec wyjdziemy jako lepsi Godociarze. Godotowi?
Adam Kowalski
12:00-15:00
Warsztat – Grafika
Podstawy modelowanie assetów 3d.
Wojciech Miedziocha
12:00-15:00
Warsztat – Game design
Po co designować, skoro wszyscy wiemy jaką robimy grę?
Bartosz Janiak
12:00-15:00
Warsztat – Projektowanie gier planszowych
Zaprojektowanie gry planszowej może zająć lata. Dosłownie. Co więc można zrobić w 4 godziny, bo właśnie tyle zajmą te warsztaty? Mnóstwo! Jeśli chcesz poznać etapy projektowania gier, poznać fundamenty designu, a także świetnie się bawić, to zachęcamy do udziału w tych zajęciach!
Michał Sieńko
Niedziela 26.05
09:00
Otwarcie przestrzeni
10:00-10:30
Frustracje twórcy gier, czyli jak sobie radzić z presją?
W trakcie wystąpienia skupię się na zarządzaniu presją towarzyszącą projektowaniu gier. Jak sobie radzić ze stresem? Jak zarządzać pracą nad projektami? Dlaczego 8-godzinny etat to nie jest najlepszy sposób na tworzenie gier i w jaki sposób filozofia Schopenhauera może nam pomóc przy projektowaniu?
Adam Kwapiński
10:30-11:00
Prototyp i instrukcja do gry. Dlaczego warto tworzyć je jak najwcześniej podczas projektowania gry.
Kiedy robić prototyp gry planszowej i jak powinien wyglądać? Po co go w ogóle przygotowywać?
Kilka uwag i rad dotyczących pisania instrukcji do swojej gry planszowej.
Michał Szewczyk
11:00-11:30
Przerwa kawowa5>
11:30-12:00
Ewolucja rynku gier mobilnych – jak przez dekade zmienily sie oczekiwania graczy
Wykład przedstawi ewolucję preferencji graczy na rynku gier mobilnych na przestrzeni dekady, analizując transformację oczekiwań i trendów. Poprzez studium przypadku gry GYRO oraz jej remake’u KULO, zbadamy, jak zmieniały się preferencje użytkowników oraz jakie nowe wyzwania stoją przed współczesnymi twórcami gier mobilnych.
Filip Loster
12:00-12:30
Produkcja muzyki elektronicznej oscylującej wokół nostalgii
Jak nostalgia wpływa na odbiór muzyki i sprawia że to co nowe wydaje się już dawno znane? Integracja klasycznych syntezatorowych brzmień z lat 80-tych z nowoczesnymi gatunkami elektroniki. W gratisie – wychodzenie poza schematy i poszukiwanie swojego muzycznego ja – niekoniecznie tam gdzie podejrzewamy je znaleźć
FAVORIT89
12:30-13:00
Przerwa
13:00-13:30
Dlaczego carbonara powinna pozostać w Twojej kuchni.
W tej prelekcji pochilimy się nad tym, jak w kontekście dynamicznie zmieniających się priorytetów i wymagań zachować wysoką jakość kodu. Omówimy, kiedy i jak dbać o czystość naszych rozwiązań, jakie niesie to za sobą konsekwencje, oraz jak skutecznie przekonywać przełożonych o znaczeniu tego podejścia. Dowiedz się, jak równoważyć techniczną doskonałość z biznesowymi oczekiwaniami, aby czerpać satysfakcje z wykonywanej pracy.
Konrad Słoń
13:30-14:00
Shadery i magia w grach – przykłady na żywo.
Może słyszałeś że shadery istnieją, może chcesz ale się boisz, może shadery jedzą ci z ręki.
Tak czy inaczej opowiem jak ja wystartowałem z shaderami i pokażę czemu potrzebujesz ich w swojej grze.
Leszek Nowak
14:00-14:30
Podsumowanie drugiej edycji LubGame Conference!
Nagrody z gry konferencyjnej
Organizator
Współorganizator
Patronat honorowy
Dofinansowanie
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych
Patronat medialny
Sponsorzy strategiczni
Sponsorzy
Partnerzy
Masz pytanie?
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat konferencji lub chcesz o coś dopytać? A może po prostu zadać kilka pytań?
Możesz się z nami skontaktować korzystając z tego formularza!